Werkervaring
Sinds 2003 maak ik de websites van grote organisaties beter vindbaar, aantrekkelijker en doelgerichter. Dat doe ik sinds juni 2019 voor contentbureau Crossphase. Ik heb website-projecten geleid voor o.a.:
- ROC Nijmegen
- Architectenbureau cepezed
- TotalEnergies
- NS
- Hogeschool Leiden
Juni 2019: overstap naar contentbureau Crossphase
Op Oudjaarsdag 2018 besloot ik dat ik na 16 jaar toerisme iets anders wilde. Mijn contentskills in andere branches verder ontwikkelen.
En ik wist ik ook al wáár ik wilde werken. Ik dacht namelijk meteen terug aan de websitemigratie van D-reizen.nl in 2014. Twee contentmanagers van Crossphase hielpen ons toen.
Sindsdien ben ik Crossphase altijd blijven volgen. Zowel qua cultuur als qua opdrachtgevers leek het me een geweldig bedrijf!
Begin 2019 benaderde ik Crossphase en na een paar gesprekken waren we eruit.
Met pijn in mijn hart verliet ik D-reizen en de reisbranche. Klaar voor nieuwe avonturen bij Crossphase!
2012 – 2019: D-reizen & VakantieXperts
Bij D-reizen startte ik als copywriter. Al snel was ik verantwoordelijk voor de content van alle webpagina’s, nieuwsbrieven en socialmediaposts.
Eigenlijk te veel voor een persoon. Toen we in 2014 fuseerden met VakantieXperts, kreeg ik de kans om een volledig contentteam op te richten en te leiden.
Ik bouwde in een jaar tijd een gloednieuw team op van 8 mensen. Samen waren we verantwoordelijk voor de content van D-reizen en VakantieXperts. Ik bleef content maken, maar hield me ook veel bezig met de aansturing van het team en de contentstrategie.
2008 – 2011: ATPI
Bij de grote reisorganisatie ATPI werkte ik op de afdeling E-commerce. We waren verantwoordelijk voor de content en de omzet van 4 websites, gericht op de verkoop van losse reisonderdelen: vliegtickets, hotelovernachtingen en autohuur.
Ik besteedde veel tijd (en geld!) aan SEA, de belangrijkste trafficbron. Ook maakte en analyseerde ik alle nieuwsbrieven voor de 4 merken. Erg leerzaam en succesvol was mijn project ‘SEO-landingspagina’s’: ik maakte een nieuwe structuur voor de Top 100 bestemmingspagina’s (zoals ‘vliegtickets Barcelona’) en herschreef alle teksten. Het zorgde voor 50% groei in organisch verkeer.
2003 – 2008: Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Ruim 5 jaar lang was ik onderdeel van de ‘centrale redactie’ van het NBTC, de semi-overheidsinstantie voor de toeristische en zakelijke promotie van Nederland.
Met een stuk of 10 webredacteuren waren wij verantwoordelijk voor de content op alle Holland.com-websites: van België tot China en van Scandinavië tot de VS.
Ik schreef veel informatieve en inspirerende teksten voor de Nederlandse site, lekkerweg.nl. Ook ontwikkelde ik me tot key-user van ons cms Tridion.
Het laatste half jaar was ik de projectleider voor de zwanenzang van de centrale redactie: het overdragen van het contentbeheer van alle sites naar de lokale kantoren in het buitenland.